‘’Şirketiniz Google'de Yoksa Dünyada Yok’’
- 28 Temmuz 2021
- Yazar Dünyanın Sesi
Şirketin GOOGLE ’de yok mu?
Google’da yoksan dünyada yoksun!
Evet, yanlış okumadınız. Dünyanın en büyük ekonomisi haline gelen internet (WWW- World Wide Web) dünya çapında Türkçe karşılığı olarak dünya internet ağı adıyla nitelendirilir.
Peki dünyanın en büyük veri bankasında siz nerelerdesiniz?
Tüm şirketler bu devasa internet okyanusunda sadece bir damla.
SEM... Bu sihirli üç harfin birleşimi şirketlerin kaderini önemli ölçüde etkiliyor.
Nedir SEM?
(Search engine marketing - SEM), internet sitelerinin, arama motoru sonuç sayfalarındaki (SERP) görülebilirliklerini arttırarak tanıtım yapan internet pazarlama yöntemleridir.
Pandemi sonrası dünyadaki hızlı değişimin sizi değiştirmesini beklemeyin. Değişime ayak uydurun.
Pandemi sonrası dünyayı değerlendirirken, tüketici davranışlarının dinamik olmaya devam edeceğinden şüphemiz yok. Yeni ihtiyaçlar ortaya çıkacak. Mevcut kalıplar hızla benimsenecek. Bu doğrultuda, işletmelerin bu hıza ayak uydurmaya hazır olması gerekiyor.
İşletme stratejinizi bu değişen tüketici davranışlarına hızla ayak uydurabileceğiniz şekilde uyarlamanız çok önemli. Bu doğrultuda, analizleri işletme stratejinizin merkezine koyan araçlar kullanabilirsiniz.
Yeni çalışma yöntemleri bulmalıyız. Bu çalışma yöntemlerimizin eski alışkanlıklarımıza benzer bir yönde ilerlemeyeceğini söyleyebilirim.
Hızla benimsenen davranışlar ve beklenmeyen değişimlerle karşılaşmaya devam edeceğiz. Ancak çözümleri şimdiden aramaya başlarsak, yarınlara daha hazırlıklı olabiliriz.
Peki bunu nasıl yapabilir veya nereden başlayabiliriz?
Evet bu soru sıklıkla karşılaştığımız bir soru. Bu soru hakkında size vereceğim cevapların sizde farklı bir bakış açısı yaratacağını şimdiden söyleyebilirim.
İçinde hiçbir kuşku barındırmayan bu bilgiler evrensel nitelikte olup firmalar tarafından uygulanması halinde doğru sonuçlar ile firmanızı yönetmenize sebebiyet verecektir.
İnternet varlığınızı oluşturun.
•İnternet sitenizin tasarım ve uygulama süreçleri tamamlanmalı.
•İnternet siteniz içerisindeki bilgiler özgün ve nitelikli olmalı.
•İnternet siteniz içerisindeki görsellerin çözünürlüğü yüksek olmalıdır. Mümkünse arka fon beyaz olmalı ve makro kalite mikro çekimler olmalı.
•İnternet siteniz mobile uyumlu ve mobil tasarımı kullanışlı olmalı.
•Kurumsal bir site inşa edecekseniz firmanız hakkında bilgi verecek kolay anlaşılır net bilgiler hazırlamalısınız.
•Kurumsal kimlik önemlidir. Logonuzun özgün ve hikayesi olmasına dikkat edin.
•B2B veya B2C üzerine kurgulanmalı. Eğer kurumsal bir site hedefiniz varsa size ilgi duyan hedef kitlelerin size veri bırakabileceği bir yazılım ile destekleyiniz.
•Sitenizde müşterileriniz ya da şirketiniz hakkında bilgi edinmek isteyenler için iletişim kanalları oluşturun. (whatsapp, telegram canlı destek online destek ) vb.
•İyi bir slogan oluşturun.
•Ürün pazarlaması yapacaksanız ürüne ait özellik ve faydaları rasyonel ve özgün olarak belirleyin.
•Sosyal medya hesapları açın. (şirketinizin hedef kitlesine uygun mecralar kullanın)
•Sosyal medyalarınızı aktif şekilde yönetin.
•Dijital güvenlik sertifikası ile sitenizi güvenli hale getirin.
•Seo çalışmaları açısından web sitenizi sürekli güncel tutabilmek adına site içerisinde blok açın ve günlük nitelikli bilgi paylaşımında bulunun.
•Tasarımlarınızın sosyal medya ölçülerinde belirli standartlarda olmasına dikkat edin.
•Tasarımlarınız içinde yazı karakterlerine en fazla %25 oranında yer verin.
•Sosyal medya ve arama motoru toplumsal kuralları inceleyin.
•Sektörünüze aşt trend anahtar kelimeleri belirleyin.
•Bu kelimelere uygun özgün cümlelerle sitenizi dinamik tutun.
•Firmanın adres oluşumunu ve Google platformu yandex, yahoo vb. arama motorlarına adres tanımlamalarınızı yaptırın.
•Sosyal medya kanallarını iyi kurgulayın ve tüm aşamaları profesyonelce doldurun.
•Dijital marketing için hazırlık aşamalarınızı oluşturun ve sektörünüze uygun performans ölçümü yapın.
•Verileri analiz edebilmek için sitenizi Google analitik sitemine bağlayın
•Günlük verilerinizi kontrol edin.
•Kontrol edilen verilerinizi gerçek zamanlı inceleyin.
•Dijital marketing için anahtar kelime avcılığına devam ederken sitenizi. sürekli güncel tutun ve 20 saniyelik videolarla tanıtımlar gerçekleştirip sitenize gömün.
•Kısa videolarla işinizi anlatın.
•Sosyal sorumlulukları takip edin.
•İnternet platformlarına kayıt olun.
•Dijital platformlardan gelen yorumlara anında cevap verin.
•Eleştiriler çok kıymetlidir. Bu yüzden her eleştiriye kurumsal bir dille cevap verin ve süreci iyi yönetin.
•Marketing reklamları için bölge planlaması oluşturup reklam stratejileri geliştirin.
•Bunu bir hedef doğrultusunda yapın ve stratejinizi orta ve uzun vade planlayın.
•Kısa vadede değişkenlik gösterecek taktikler geliştirin.
•Müşteri ilişkileri yönetimine önem verin ve kolay ulaşılabilir olun.
Yukarıda yazılan maddeleri yaptığınızda şirketinizin karlılık oranının arttığını göreceksiniz ve bu sistemi yönetmeyi firmanız alışkanlık haline getirdiğinde şirketinizin arge ve ürge merkezleri siz istemeseniz de sizin doğru yönde ilerlemenize neden olacaktır. Bu şirketinizi inovasyona zorlayacaktır. Bu inovasyon şirketin bir sonraki kuşak devri için şirketi kuran ile yöneten arasındaki farkı kaldıracaktır.
Bu yapının en kritik değeri şirketinizin dijital istihbarat sisteminin kurulması ve size sürekli nitelikli bilgi akışını sağlaması olacaktır. Operasyonel faaliyetleriniz şirketinizi stresten kurtaracak, çözüm odaklı insan kaynağını size armağan edecek, internetteki varlığınızı koruyacak, marka bilinirliğinizi artırıp şirketinize maddi manevi değer katacaktır.
Yazımın başında söylediğim gibi Google’de yoksan dünyada yoksun. Artık web siteler sadece adres bulmak için inşa edilen dijital süreçler değil rekabetin yüksek olduğu ve firmanızı en çok korumanız, güçlendirmeniz gereken alandır.
Başarmak için yeniliğe açık olun ve kazanın.
Erkan HOŞ
Arnoma Marketing CEO’su
Dijital Pazarlama Uzmanı
0 yanıt Bir yanıt yazın